Apabila pegawai bank bersuara...maka majikan akan mencari2 kesalahannya

1/23/2013 03:05:00 pm 0 Comments


Tiada kesalahan jenayah, kenapa lapor polis

Harakahdaily,22 Jan 2013
KUALA LUMPUR: Ketua Ekonomis Bank Islam Azrul Azwar Ahmad Tajudin yakin, tidak ada sebarang kes jenayah berlaku antara beliau dengan Bank Islam.

Oleh itu, beliau terkejut apabila mengetahui ada laporan polis dibuat terhadap beliau oleh kakitangan Bank Islam.

"Saya ingin menjelaskan, dakwaan yang terkandung dalam laporan polis yang dibuat oleh majikan saya tidak mengandungi sebarang kesalahan jenayah.

"Paling kuatpun hanya isu sivil yang kini tertakluk kepada Siasatan Dalaman (DI) antara majikan dengan saya," kata Azrul dalam kenyataannya.

Beliau yang kesal dengan laporan polis itu menyifatkan kes ini tidak sepatutnya menjadi kes polis.

"Saya tidak nampak mengapa kes ini menjadi kes polis.

"Isu ini yang dibesarkan kepada yang tidak sewajarnya adalah satu taktik untuk mengugut dan gangguan ke atas saya," kata Arzul.

Bank Islam membuat laporan polis terhadap ketua ekonomisnya Azrul Azwar Ahmad Tajudin atas dakwaan memiliki dan mengedar dokumen sulit syarikat tanpa kebenaran.

Laporan oleh ketua jabatan sumber manusia Bank Islam, Jamilah Abdul Sallam itu mendakwa dokumen itu melibatkan satu cadangan korporat melibatkan bank tersebut.

"Encik Azrul yang tidak mempunyai akses dan autoriti terhadap dokumen tersebut telah menyerahkan dokumen tersebut kepada pihak ketiga yang tidak berkaitan tanpa mendapatkan kelulusan atau kebenaran," dakwa Jamilah.

Dalam laporan bertarikh 18 Januari itu, beliau juga mendakwa Azrul menyalin dokumen "sulit dan sensitif" terbabit dan menghantarnya melalui emel kepada pihak terbabit.

Media Singapura sebelum ini membuat laporan, Azrul dalam analisanya meramalkan Pakatan Rakyat akan menang tipis dalam pilihan raya umum nanti.

Ekoran itu, Bank Islam telah menggantung Azrul dari tugasnya dan Siasatan Dalaman dijalankan ke atas beliau.

0 comments: