3/24/2008 07:49:00 pm 0 Comments

Pada penggemar sardin……nah! Ambik ni……….

>

Baca kat bawah tu….


Assalamu`alaikum,


Maaf banyak2. Saya tak makan sadin jadi tak ambik kisah sadin apa

pun. Tapi nanti saya akan cuba hubungi PPIM untuk dapat penjelasan

atau sdr. sendiri hubungi PPIM.


Sebenarnya saya berhenti makan sadin sejak 1981 (masa di ITM) kerana

cerita daripada teman serumah yang berasal dari Taiping dan tinggal

berhampiran kilang sadin. Dia beritau saya, dan dia dah sahkan yang

pengilang sadin menggunakan LENDIR SIPUT BABI untuk pekatkan kuah

sadin. Setelah saya bekerja, saya sempat melawat kilang tersebut dan

mintak penjelasan dari pengurus kilang tu, Suhanallah, dia mengaku

kemang dia menggunakn lendir tersebut. Lebih memeranjatkan, memang

kilang tersebut mengetin siput babi untuk ekspot kerana siput babi

menjadi kegemaran warga Perancis (dia orang Perancis) dan Jerman. Ini

tambah meyakinkan saya mengenai kandungan sadin tersebut.


Semenjak tu, bila terpandangn sadin, saya terbayang LENDIR siput babi

tu. Cuba bayangkan.... Oh terlupa, yang ni sadin A1 (cap AYAM).




Wallahu-a'lam.


Wassalam.

Abdul Samad Effendy Bin Abdul Wahab
Finance Department
TIME dotCom Bhd
: 03 2722 2351
: 03 2720 8001
: abd.samad.effendy@...


0 comments: