Jom Tonton! Lakonan Sakit Belakang Sudah Bermula!

4/24/2011 06:19:00 pm 0 Comments


SATURDAY, 23 APRIL 2011 02:06
E-mailPrintPDF
alt
Adus sakitnya belakangku aku memerlukan bantuan
Gempar!  Datuk Seri Anwar Ibrahim menderita sakit belakang lagi.  Sakitnya begitu menyengat-nyegat sehingga dia terpaksa lari pada malam hari sebelum pengundian di Sarawak untuk ke pusat rawatan kosmetik terkemuka di London.

Mungkin si dajal tu dah sedar dia dah tua kerepot dan nak buat pembedahan kosmetik untuk memudakan wajahnya agar kelihatan jambu sentiasa supaya nanti bila dia masuk penjara,  banduan-banduan di penjara tu tak terkejut sangat tengok dia dah tua kerepot.

Rumah kata pergi,  kubur kata mari.  Jangan nanti mati semasa tengah meliwat sudah la sebab dah ada pun kes yang sama pernah terjadi di Malaysia pun di mana seorang lelaki ditemui mati di sebuah hotel murah selepas meliwat.

Boleh percaya ke cerita sakit belakang ni?  Setiap kali masuk penjara je,  sakit belakang pun bermula.  Adakah ini satu hakikat atau satu lakonan yang maha hebat dari seorang penipu yang begitu hebat menipu?

Masa seronok meratah tubuh pelacur pelajar kolej dari China itu,  kenapa tidak sakit belakang pula?  Apakah sakit belakangnya ini boleh dikawal oleh Anwar sehingga bila dia nak melanggan pelacur,  dia segar-bugar;  bila dia dah dekat nak masuk penjara,  dia sakit pinggang,  sakit leher,  terpaksa naik kerusi roda kerana tak larat berjalan?

Isnin ini perbicaraan kes liwat akan disambung semula dan tentu peguam-peguam tersohor Anwar termasuk Karpal "langkah mayat saya dulu sebelum tubuhkan negara Islam" Singh tentu akan mencari alasan menangguhkan kes lagi kerana keputusan kes sepatutnya diperdengarkan minggu lepas tapi telah berjaya ditangguhkan oleh peguamnya juga.

Kasihan betul pada ketua pembangkang yang mengalami sakit belakang kronik sehingga merasakan nyawa sudah hampir tercabut dari tubuhnya sehinggakan beliau terpaksa membatalkan lawatan ke Pulau Pinang selama 2 hari.

Anwar Ibrahim begitu seronok menjawab soalan wartawan tentang apa komennya berikutan pendedahan Raja Petra Kamaruddin tentang dajal yang menjadi dalang kepada tuduhan Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor kononnya terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu sehingga beliau terpaksa membuat dalih akan memberikan komennya sehari selepas pengumuman keputusan Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Bila saja wartawan tanya di manakah gerangan jam Omeganya yang kini sudah terkenal seantaro Malaysia,  wartawan itu pula diherdik oleh "Anugerah Tuhan" yang dianiayai orang lain itu.  Meroyan sehingga membabitkan kes Altantuya pula.  Apa pula kaitan kes Altantuya dengan kes melanggani pelacur dan kehilangan jam Omega?

Akhirnya impian untuk melakukan tsunami politik di Sarawak terkubur begitu sahaja kerana kaum Bumiputera di Sarawak nyata menolak seorang pemimpin yang terlibat dengan skandal seks dan juga menolak PAS yang memang tidak mendapat tempat di hati penduduk Bumiputera Sarawak.

Sebenarnya ramai rakyat di luar sana sudah meluat dan menyampah dengan lakonan babi (Brother Anwar Bin Ibrahim) itu.  Khak ptuihhhhhhhh ptuihhhhhhhhhhhh ptuihhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Jom kita ramai-ramai menderma agar pesakit tulang belakang tu boleh menjalani pembedahan membetulkan tulang belakangnya yang hampir tercabut tu sebab jatuh kuda sebab kuda pun tak rela seorang peliwat menunggangnya.  Tapi kalau penulis la,  buat apa menderma pada orang yang sudah kaya sehiggakan dia boleh asyik berulang-alik ke luar negara untuk burukkan negara sendiri?

Oleh :  Suraya Binti Mohd Sarkin


0 comments: