8/08/2007 06:40:00 pm 0 Comments

MADAH BERHELAH ARTIS ::



""Kalau saya berdosa, saya berdosa dengan Tuhan bukan dengan orang JAWI"-Jeslina

"Saya jadi hairan dan pelik bila ada pihak lain pula anggap saya berpakaian tidak senonoh. Hairan ya kenapa ada double standard."
[ Kenyataan di atas seolah-olah bermaksud, yang pihak polis dan jawi sibuk-sibuk nak tangkap dan jaga dosa orang lain tu buat apa?.bukan ke kubur masing masing. kalau saya berdosa korang peduli apa, yang kena hukum, kena bakar kat neraka nanti aku bukan korang!!! ]


Dalam bab pakaian ini jika JESLINA menganggap pakaian beliau itu OK, normal dan tidak seksi, mengapa RTM sendiri membenarkan artis tempatan berpakaian demikian bila keluar TV




"Filem saya tidak perlukan mesej"-Yasmin

"Saya tidak membuat filem untuk menyampaikan mesej kepada penonton,saya membuat filem hanya untuk mengembirakan ibu saya"


"Saya suka tengok jamban[punggung] awak". koemn yasmin kepada salah serorang peserta akademi fantasia 3,satu ketika dahulu.



"I sound stupid if I speak Malay"-Sharifah Amani

"If filem sebegini [ Gubra ] mencemarkankan budaya.mari kita buat lebih banyak filem yang mencemarkan budaya ini"

Apa Mawi ingat kami bersentuhan, berpegangan tangan dalam filem atau drama, sebab nak seronok-seronok? Naik syahwat?- Rosyam

apa saja yang kita lakukan mestilah dengan nawaitu. Inilah yang dipegang Rosyam untuk berjaya sebagai anak seni. Dia ada anak bini yang harus dijaga maruahnya, yang harus disuap dengan rezeki yang dicarinya.





Jadi tidak payahlah jaga dosa orang lain kerana setiap kita sudah diberi penjaga oleh Allah untuk mengira amalan kita. Biarlah malaikat Raqib dan Atib jalankan tugasnya,- M.Rajoli

Hukum berdosa atau tidak bersentuhan ini sudah ditentukan Allah. Tetapi ini kerja saya, kalau saya tidak memberi nafkah kepada anak bini, tentu lebih berdosa. Entah-entah anak boleh jadi perompak untuk hidup.


0 comments: